Treeningstiilid

ÜKE – Üldfüüsiline ettevalmistus. Treening, mille käigus parandatakse tantsija koordinatsiooni, arendatakse tehnikat, füüsilist vastupidavust, jõudu, paindlikkust jne.

Estraadtants stiliseeritud lavatants, showtants, karakteriseeritud tants, milles on oluline lavaline sära, kergus, pidulikkus, atraktiivsus ja kaunis kostüüm.

Rahvaste tants erinevate rahvuste traditsioonilsed või stiliseeritud rahvatantsud.

Klassikaline tants kujunes 16.-17. sajandil. 19. ja 20. sajandi vahetuses sündinud vabavormilisem plastika on mõjutanud ka klassikalist balletti.Klassikatunni põhiosa ettevalmistus- ja algklassides moodustavad jalgade sirutus- ja tõsteharjutused tugipuu ääres, kus põhirõhk on väljapoolsusel ning täpsel kehahoiakul (konkreetsed poosid, positsioonid), tunni lõpetavad saali keskel tehtavad harjutuste kombinatsioonid. Klassikalise tantsu treening on vajalik igasuguse tantsu harrastajale.

Jazztants – Jazz on tantsustiil, kus kombineeritakse väga erinevaid tantse (klassikaline jazztants, ladina – ameerika tantsud jne). Jazztants on teatritantsu stiil, mis kujunes välja USA-s 1900. aastatel. Must kultuur, rütm ja muusika kootud koos klassikalise balletiga on täiesti uus tantsuvorm, mis on juhtival kohal muusikalides, etendustes ja muusikavideotes.

Showtants on inspiratsioon, kus pannakse kokku tuntud muusika ning selle saatel enda kombineeritud sammud. Showtants on segu erinevatest stiilidest ja tantsimiseks peab olema hea koordinatsioon ning palju jõudu. Oluliseks hetkeks peetakse ka tantsu lõppu. Showtants on kaasaegne lavatants.

Põhivõimlemine on põhivõimlemisalaste elementide, liikumiste õppimine nii vahendiga kui ilma. Neist kava seadmine ja nende esitamine. Õppeaine on vajalik õpilaste keha-, ruumi-, tasakaalu tunnetuse arendamiseks. Õppimine Ernst Idla võimlemise alustele tuginedes.

Rühmvõimlemine on naiste spordiala, mis põhineb harmoonilisele, rütmilisele, ökonoomsele liikumistehnikale. See on stiliseeritud, väljenduslik ja loomulik tervet keha haarav liikumine.